Inicia una tramesa Dóna't d'alta com a revisor

Llegir: Noves vies de revitalització per a llengües minoritzades: la repercussió d’internet en el ca...

Miscellany

Authors:

Santiago Jorge Paricio Martín ,

About Santiago

Licenciado en Filología Hispánica (UZ) y estudiante de Filologia Catalana (UOC)

Juan Pablo Martínez Cortés

Universidad de Zaragoza, Instituto de Investigación en Ingeniería de Aragón, ES
About Juan

Grupo de Tecnologías de las Comunicaciones

Instituto de Investigación en Ingeniería de Aragón (Universidad de Zaragoza)

Resum

La llengua aragonesa és catalogada per la Unesco com a llengua en perill de desaparició. Pel nombre de parlants (prop de 10.000) i per la situació sociolingüística en què es troba (fragmentació, deserció lingüística, escassetat de projectes d'ensenyament, etc.), és la llengua que té menys vitalitat del sud-oest d'Europa i una de les que disposen de menys recursos i de possibilitats més baixes per a afrontar el futur. És per això que en aquest article estudiarem els avenços que s'han obtingut a partir dels mitjans que han aportat les noves tecnologies, especialment, gràcies a internet, els perills que se'n deriven, i les possibilitats de desenvolupament que es plantegen gràcies a l'aplicació de les TIC en una possible i necessària planificació estratègica d'aquesta llengua, com a exponent d'un cas de vulnerabilitat creixent. En aquest sentit, la reflexió que subjau en aquest article pot ser d'utilitat per a la situació d'altres llengües minoritzades, per a la seva planificació i el seu desenvolupament gràcies a internet.

DOI: http://doi.org/10.7238/d.v0i12.799
How to Cite: Paricio Martín, S.J. & Martínez Cortés, J.P., (2010). Noves vies de revitalització per a llengües minoritzades: la repercussió d’internet en el cas de l’aragonès. Digithum. (12). DOI: http://doi.org/10.7238/d.v0i12.799
Altmetric
Publicat a 27 Maig 2010.