Inicia una tramesa Dóna't d'alta com a revisor

Llegir: Assaig i autonomia a l’America Llatina. El paper del modernisme hispanoamericà al pensament ...

Articles

Simón Puerta

Universidad de Antioquia, CO
About Simón
Simón Puerta Domínguez es antropólogo y magíster en Filosofía de la Universidad de Antioquia, Colombia. Se desempeña como docente adscrito al Departamento de Antropología de la misma universidad, y como investigador en los grupos de investigación de Filosofía Política (GIFP) y Gestión sobre Patrimonio (GIGP). Sus intereses investigativos incluyen al pensamiento latinoamericano, la Teoría Crítica de la Escuela de Frankfurt, la teoría antropológica clásica y contemporánea, y la teoría sobre la cultura de masas y el cine. Es autor del libro Cine y Nación: Negociación, construcción y representación identitaria en Colombia. Actualmente realiza su investigación doctoral en el Instituto de Filosofía de la Universidad de Antioquia, donde se interesa por la relación entre modernidad y utopía en el pensamiento crítico latinoamericano.

Resum

L’objectiu d’aquest article és posar de relleu alguns aspectes  pel que fa a la importància de l’assaig en la configuració del pensament crític llatinoamericà. Així, em proposo d’entrellaçar dos moments: el de la consideració teòrica respecte al valor epistemològic de l’assaig, formulat per la Teoria Crítica de l’Escola de Frankfurt, i el de la seva funció específica a l’Amèrica Llatina, partint del context històric del modernisme hispanoamericà, que abraça el període de trànsit entre els segles XIX i XX. Així doncs, des d’aquesta perspectiva relacional, afirmem que l’ús de l’assaig, com a forma de coneixement vinculada amb el procés europeu de la Il·lustració, va esdevenir fonamental per establir les línies d’acció i la particularitat mateixa d’aquesta regió, i fundar el que podem considerar un pensament crític llatinoamericà; és més, afirmem que es va tractar d’una qüestió de coincidència històrica.
How to Cite: Puerta, S., (2017). Assaig i autonomia a l’America Llatina. El paper del modernisme hispanoamericà al pensament crític de la regió. Digithum. (19), pp.47–55.
Altmetric
Publicat a 15 Gen. 2017.