Inicia una tramesa Dóna't d'alta com a revisor

Llegir: Sobre el vincle emocional amb els telèfons mòbils a la vida quotidiana

Sobre el vincle emocional amb els telèfons mòbils a la vida quotidiana

Lucía Merino

Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatea, ES
About Lucía

Lucía Merino Malillos es investigadora postdoctoral en el departamento de Sociología II de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea, donde desarrolla su proyecto de investigación postdoctoral sobre los usos cotidianos del teléfono móvil. Ha sido investigadora visitante en la Universidad de Loughborough (Reino Unido), en la Universidad Libre de Berlín y en el Programa McLuhan de la Universidad de Toronto. En 2010 defendió su tesis doctoral "Nativos digitales: una aproximación a la socialización tecnológica de los jóvenes", bajo la dirección del doctor Javier Echeverría, por la que obtuvo el premio Injuve de tesis doctorales en ese mismo año.

Resum

Els telèfons mòbils han esdevingut eines essencials, a través de les quals es duen a terme pràctiques fonamentals de la vida quotidiana. És per això que la importància sociològica d’aquestes eines tecnològiques és cada cop més gran. En aquesta proposta volem explorar la relació quotidiana amb els telèfons mòbils, mitjançant l’anàlisi de les emocions que els usuaris experimenten en fer-ne ús. A partir del treball de camp qualitatiu, explicarem la importància de l’afecció als telèfons mòbils per tal d’entendre’n la integració a la vida quotidiana i exposarem els principals sentits emocionals i afectius que els usuaris desenvolupen envers els seus telèfons mòbils a base de l’experiència/interacció física/tàctil amb el dispositiu.

How to Cite: Merino, L., (2017). Sobre el vincle emocional amb els telèfons mòbils a la vida quotidiana. Digithum. (19), pp.37–46.
Altmetric
Publicat a 15 Gen. 2017.